۱۳۸۸ شهریور ۸, یکشنبه

اهداف کمپین یک میلیون امضا


در وب‌گاه طرح تغییر برای برابری اهداف زیر به عنوان اهداف اصلی این کارزار (کمپین) ذکر شده‎اند:
1. مشارکت جمعی بخش‎های وسیعی از شهروندان برای تغییرات مثبت اجتماعی و رسیدن به هدفی معین و مشروع (رفع تبعیض‎های قانونی علیه زنان)
2. آشنایی و گفت و گوی ر در رو با گروه‎های مختلف زنان و شهروندان در سطح گسترده
3. ایجاد زمینه برای بخشیدن صدا به زنان خاموش (بی‎صدایان)
4. اعتقاد به رشد آگاهی، ایجاد گفتگو میان شهروندان و آموختن فعالیت‎های جمعی و دموکراتیک یعنی اصلاحات از پایین، از درون جامعه‎ی مدنی و نه از بالا. پایه‎ی این عمل جمعی، اعتقاد به ضرورت تقویت حوزه‎ عمومی، اعتقاد به توانمندسازی زنان، باور به اینکه تنها تغییراتی ماندگار و ریشه‎ای هستند که از بطن جامعه می‎جوشند و نتیجه‎ی آشنایی مستقیم با دردها و لمس مشکلات، به طور مستقیم یا غیرمستقیم توسط تک تک افرادند، و نیز آگاهی از این امر که مشکلات حقوقی، مشکل فردی و خصوصی نیست و شمار زیادی از زنان با آن دست و پنجه نرم می‌کنند.
5. یکی دیگر از اهداف این کمپین بر این اساس است که تلاش‎گران این کمپین، در عمل و تماس مستقیم با شهروندان جامعه‎ی خود، متوجه شوند که بدون تحمل سختی، بدون پرداخت هزینه و البته اتحاد و همدلی، هیچ بی‎عدالتی و تبعیضی قابل تغییر نیست. مسیر اصلی این تغییر نه از مجاری و معادلات قدرت، مردان و زنان قدرتمند و...، بلکه از طریق آگاهی و حساسیت تک تک زنان و شهروندان عادی نسبت به خودشان و درک موقعیت و جایگاه‎شان در جامعه ذکر شده‌است.
6. نشان دادن این که خواسته‎ی برحق تغییر قوانین تبعیض‎آمیز محدود به چهار تا پنج هزار نفر از زنان نیست بلکه این خواسته، خواسته‎ای فراگیر است.
7. یکی از اهداف ذکر شده برای این طرح نشان دادن این است که خواسته‎ی تغییر و اصلاح قوانین، خواسته‎ی طیف خاصی از زنان نیست. این طرح تلاش بر نشان دادن این دارد که انگ‎هایی که اغلب به مدافعان حقوق برابر و زنان فعال برای خاموش کردن آن‎ها زده می‌شود (از جمله: بی‎دردی، بالای شهر نشینی، خودنمایی و...) واقعا صحت ندارد چون این قوانین بر زندگی همه‎ی زنان اعم از باسواد و بی‎سواد، بالای شهرنشین و پایین شهرنشین، مجرد و متاهل، روستایی و شهری، کم و بیش تأثیر می‎گذارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر